30 martie 2011

“Sanatatea unghiilor incepe cu sanatatea ta”



Ingrijirea unghiilor este esentiala atunci cand vine vorba de îngrijirea personală.
Ca toate celelalte parti ale corpului, unghiile au nevoie de o ingrijire adecvata şi o atenţie deosebita.In cazul in care apare o problema in functionarea normala a organismului unghiile o vor arata .Este cunoscut faptul ca unghiile sunt sensibile la factorii de mediu, daune fizice, şi de nutriţie proastă. Daca unghiile nu primesc hrană suficientă din interior, si-ar putea incetini cresterea . În plus,o dieta saraca poate duce la probleme unghiale, cum ar fi unghiile fragile sau uscate , striatii orizontale sau verticale , varfurile unghiilor incovoiate, unghii sfaramicioase, casante, pete pe unghii, şi anomalii în culoarea unghiilor. Pentru a menţine unghiile puternice, sanatoase, este nevoie de o dieta sanatoasa , echilibrata .
Este necesara o dieta adecvata pentru mentinerea unghiilor sanatoase.
-Consumati suficiente proteine
Lipsa de proteine poate duce la exfolierea unghiilor care devin subţiri şi fragile şi poate incetini ritmul de creştere a unghiilor.
-Consumati din abundenţă alimente bogate in vitamina C
Vitamina C şi vitamina E protejează reciproc şi sunt mai eficiente atunci când sunt consumate împreună.
Un deficit de vitamina C poate contribui la dezvoltarea unghiilor incarnate.
Consumati alimente bogate in biotina (vitamina B)- galbenus de ou, soia, drojdie de bere, cereale integrale, lapte, ficat;
Un deficit de vitamina B12 poate duce la uscaciunea unghiilor, unghii excesiv de curbate si inchise la culoare .
-Adăugaţi conţinut de zinc in dieta .
Un deficit de zinc a fost legat de cresterea lenta a unghiilor .
Se găseşte într-o varietate de alimente, cele mai bune surse fiind stridii, carne roşie, carne de pasare, din surse vegetale: nuci, legume, cereale (ovazul).
Asiguraţi-vă un aport suficient de fier.
Pentru a preveni sau a corecta acest deficit, consumati alimente bogate in fier, cum ar fi fructele uscate, galbenusul de ou, ficat, carne rosie slaba, stridii, carne de pasăre, somon, ton si cereale integrale.
Este foarte important consumul de apa sau alte lichide !
Aceste informaţii au scop informativ şi nu sunt destinate să înlocuiască sfatul unui medic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu